چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۵
۰ نفر

رشید شریفی، وزنه‌بردار دسته فوق‌سنگین که نخستین بار در المپیک پکن به‌عنوان جایگزین حسین رضازاده به چهره شناخته شده‌ای تبدیل شد، هیچ‌گاه فکر نمی‌کرد که به‌دلیل مثبت بودن تست دوپینگش با محرومیت چهار ساله روبه‌رو شود.

شریفی

او که در رسوایی دوپینگ فدراسیون وزنه‌برداری یکی از نفرات دوپینگی بود، حالا با پایان‌یافتن دوران محرومیتش درصدد بازگشت به اردوی تیم ملی است. رشید شریفی در این رابطه می‌گوید: «من از اردیبهشت امسال می‌توانستم در رقابت‌های وزنه‌برداری شرکت کنم و اما چهار سال محروم بودم و تمرین خاصی نداشتم. به همین دلیل، شش‌‌ماه تمرین کردم و در هفته‌های گذشته با آقای باقری تماس تلفنی گرفتم و شرایطم را گفتم. گفتم که می‌خواهم دوباره به دوران قهرمانی بازگردم و او هم استقبال کرد.»

وقتی آزمایش دوپینگ رشید شریفی مثبت اعلام شد، معتقد بود که کادرفنی وقت تیم ملی که در رأس آن حسین رضازاده بود، در دوپینگ ملی‌پوشان نقش داشته است. شریفی حالا نمی‌خواهد به این مسئله ورود کند و تأکید می‌کند: «از آن روزها چهار سال گذشته و من اصلا دوست ندارم به آن دوران برگردم؛ به‌خصوص که صحبت‌کردن درباره موضوع چهار سال پیش می‌تواند حاشیه‌ساز باشد.»

شریفی در شرایطی می‌خواهد به تیم ملی بازگردد که مدعیان جدی در دسته فوق‌سنگین حضور دارند؛ نفراتی مثل بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی و حتی بهادر مولایی. شریفی با 28سال سن در این رابطه می‌گوید: «دسته فوق‌سنگین خیلی قوی است و با بودن این نفرات واقعا نمی‌شود حرفی زد. فقط باید تلاش زیادی کنم تا بتوانم همپای آنها رقابت‌ کنم.»

گفته می‌شود سلیمی و انوشیروانی علاوه بر رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی به‌احتمال زیاد در رقابت‌های جهانی هم حضور نداشته باشند. این خبر می‌تواند شریفی را خوشحال کند اما او معتقد است: «اگر سلیمی و انوشیروانی هم نباشند، قطعا حریفان خارجی را نمی‌شود دست‌کم گرفت. بالاخره وزنه‌برداران خارجی هم با قدرت در رقابت‌ها شرکت می‌کنند و من باید خیلی قوی باشم تا بتوانم با آنها رقابت کنم.» او اضافه می‌کند: «در کل خیلی خوشحالم که دوران محرومیتم تمام‌شده و سعی دارم با قدرت به وزنه‌برداری حرفه‌ای برگردم.»

کد خبر 203301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز